“Kamu adalah sebaik-baik umat yang dikeluarkan untuk manusia, (sifat kamu) kamu menyuruh dengan ma’ruf dan melarang dari yang mungkar.” (Aali Imran 3:110) . Always Kentalkan Jiwa Sadokan Iman

mY lOvElY fOlLoWeR

January 20, 2015

#PMGS

Bismillah , Assalamualaikum ~~

*Sebelum hangpa baca entry ni , cer tekan play dekat bahagian atas blog ni . Ada lagu , baru feel bace . Haha thanks . 


#PMGS stand for Perkampungan Menara Gading Selangor . Yeah , satu program yang diadakan tiap2 tahun oleh Persatuan Pelajar Islam Selangor Darul Ehsan ( PEPIAS ) . FYI , saya #AlumniPMGS tahun 2014 . Alhamdulillah , bersyukur sebab diberi peluang dan ruang .

"Best sangat ke program ni sampai saya akan rugi kalau tak join?" haha 
"Beza ke dengan program2 consultant yang lain?" haha

Okay lah , saya akan usaha untuk jawap persoalan2 ni . 

Yes , exactly . Program ini sangat menarik dan ohsem . 
Program ini sangat berbeza dengan program lain . 

Program ini sangat unik dari segi aktiviti2nya . Setiap apa yang kami lakukan pasti ada rasionalnya , membuatkan saya sebagai peserta menjadi seorang yang berfikir . Fikir dan terus berfikir kenapa jadi ini kenapa jadi begitu dan sebagai nya . Segala perkara yang berlaku akan berbalik pada Islam . Indah nya agamaku . 

Abangs dan Akaks fasi , komiti sangat "friendly" . Saya dapat merasakan betapa dekatnya dengan mereka . Yes , baru saya dapat merasa Sweetnya berukhuwah kerana Allah . Lagi sweet dari gula2 kapas tau , tak tipu ! 

Err itu je ke hang dapat haa ?

Hahah idok ler teman . Banyak lagi yang dapatnya . Kalau cerita semua dekat sini tak best lah kan . Yang pasti aktiviti2 program ni sangat menusuk kalbu . Program ni juga bagi kita tips untuk persediaan masuk universiti/kolej nanti , haa bukan itu je . Tambahan ilmu untuk jadi Mahasiswa Mukmin Penerus Harapan Ummah . Ia dapat elakkan untuk kita jadi mahasiswa 4K ( kelas , kafe , komputer , katil ) . Ilmu dunia kalian dapat , ilmu akhirat pun dapat ! Menarik kan ?

Guana pula tu ? Haih . Haha jangan pening2 . Join je program ni , Insyallah segala kepeningan kalian tu akan terjawap dan anda akan rasa bersyukur sebab dapat join program ni . Kalau kalian tanya saya , "Rugi ke kalau tak join?" . Jawapan saya adalah Ya ! 

#PMG adalah salah satu asbab saya masih setia bersama PEPIAS . Tahniah sebab dah berjaya taut hati saya 

Nah , saya belanja gambar group saya " UPM Hot-to-go " Yeah , really miss them . 

bahagian depan:(dari kiri) Amir , Abg Ahmad , Faris
bahagian tengah:(dari kiri) Putri , Sab , Farah , Ain , Hanisah
bahagian belakang:(dari kiri) Lina (saya) , Kak Su , Bella , Sakinah

Okay lah . Cukup lah saya share serba sedikit tentang #PMGS ni . Banyak lagi input nya tapi biarlah kalian rasanya sendiri . Baru best kan ? Jangan lupa daftarkan diri kalian ya . Pendaftaran dah DIBUKA dan TEMPAT TERHAD ! Ini poster untuk #PMGS tahun ini . Jumpa kalian di sana ya :)


Boleh terus rujuk di Page fb : Perkampungan Menara Gading Selangor '15
Twitter : @PMG2015
Instagram : pmg2015

Akhirnya , Jom kita baca antara pandangan/komen dari #AlumniPMGS2014 . 
Apa kata mereka ?

"Jujur dari hati lah , tak kira abg ni as a pengarah ke apa ke , ada satu perasaan yg susah nk describe bila tgk adik2 yg join #PMG . Rasa happy , syg sgt walaupun tak kenal dan tak dapat berinteraksi secara terus tp dh rase mcm adik2 sendiri . Itu membuatkan abg terasa kuat buat kerja utk #PMG dan Islam"
(Saudara Nabeel Nadzri , Pengarah PMG14)

"PMG14 merupakan satu program utk lepasan spm,stpm,stam 2013 dgn memberi pendedahan ttg alam ipt. Program PMG14 memberi suntikan baru dgn aktiviti2 yg sgt dekat dgn jiwa dan suasana ipt nnti . Ia mmberikan suatu persediaan yg hampir cukup dlm mnghadapi suasana baru di ipt nnti"
(Saudara Ahmad Asyraf , Fasi PMG14)

"Modul yang terbaik , lagi2 part persidangan dengan perwakilan tu . That is so happen in campus . #PMG14 is OHSEM !"
(Saudari Asyeirah Mat Zaki , Fasi PMG14)

"Akak dilamar 2minggu sebelum PMG14 untuk jadi komiti . Pada mulanya akak kurang excited sebab akak masih muda dan tempatnya bukan dekat audi , feeling dia kurang . Tapi , PMG14 ni akak tertarik dengan Siswazania , Persidangan . Pembaharuannya pada aktiviti la , sampai sekarang akak ingat slot Abg K dimana dia invite semua #AlumniPMGS . Aura dia lain macam"
(Saudari Husna Husni , Komiti PMG14)

"Program ni dapat membantu untuk sediakan diri dari segi mental dan emosi untuk memasuki alam universiti"
(Saudari Minhalina , Peserta PMG14)

"#PMG , satu program yang sangat fun dan padat dengan pengisian . Mengajar untuk lebih tough dekat alam universiti . Ukhuwah yang sangat sado dan semestinya antara program yang terbaik pernah saya join . Tahniah PEPIAS"
(Saudari Lina Sabri , Designer Ummatik)

Terima kasih semua . Semoga Allah berkati kalian , amin insyallah :)

Lina Sabri ,





No comments:

Post a Comment